félelmek, aggodalmak

Ha fel kéne sorolnunk negatív érzelmeket, tulajdonságokat, sok minden az eszünkbe jut pl.: harag, idegesség, irigység, rosszindulat, türelmetlenség, becstelenség, mások átkozása, káromló szavak…

Ám kevéssé soroljuk az aggódást és a félelmet ebbe a kategóriába! Sajnos, elfogadott, az élet velejárójaként emlegetett érzelem mindkettő. Sőt! Gyakran az aggódást, a félelemmel teli féltést érezzük bizonyítékként szeretetünk, gondoskodásunk kimutatására! L

-       Persze, hogy aggódom az anyukémért, hiszen szeretem! Persze, hogy féltem a gyermekemet, hiszen nagyon szeretem! ….

Pedig akit léte, cselekvése miatt féltünk, aggódunk, kisebbségi érzést, önbizalomhiányt fejlesztünk ki benne. Hiszen aggódunk, hogy azt a bizonyos dolgot egyáltalán képes lesz-e jól elvégezni. Azt gondolja, hogy, ha Anya nem hiszi el, hogy tudok vigyázni magamra biciklizés közben, akkor biztosan ügyetlen vagyok! S ez lehet egy iskolai tábor, ahol: ó jaj, mi fog történni a gyerekkel, de lehet az első „nagyfiús-nagylányos” koncert, ahonnan a szokásostól későbben fog hazaérni. De aggódunk ennél egyszerűbb „nincs ok” miatt is, álljon itt egy példa rá:

-       Jaj, a nagymamánál van a kicsi, s izgulok mi lesz velük együtt! Csak baj, ne történjen!

-       Most van nála először? 

-       Nem, már sokszor vigyázott rá.

-       Gond szokott lenni? Sír nála a pici? 

-       Á, dehogy, imádják egymást!

-       Akkor mitől is félsz? 

-       Hát, hogy ne legyen baj!

 

Sajnos az élet több területén jelent gondot, ha a félelem és az aggódás lesz úrrá rajtunk. Miért is szoktunk igazából félni-aggódni? Tulajdonképpen bármi és minden miatt: a jelen, a jövő, a pénz, a gazdasági helyzet, a munkánk, a gyerekünk, a családunk, az idős szüleink, a kapcsolatunk hűsége …

Amikor nyugodt, kiegyensúlyozott, harmonikus állapotban vagy rendszeresen, ha bármilyen hatalmas nehézség kerül eléd, CSAK akkor megy lefelé érzelmi állapotod a félelem-aggodalom szintjére.

DE! DE! Ha te valóban kiegyensúlyozott lelkivilággal éled a napjaidat, akkor a baj nem vág a földhöz, nem húzza ki alólad a talajt, nem lök a tönk szélére! Nem süllyedsz hetekre a bajodba, nem sajnálod-sajnáltatod magad. Miért? Mert ez ekkor csak rövid ideig tart, „egy kis érzelmi kibillenés lesz” csupán. A tudatunk (eszünk, agyunk) beindítja: a hogyan oldjam meg ezt a helyzetet? – programot. Nem enged mélyre, a bajodba, a kétségbeesésbe süllyedni!

Ezt hívom MEGOLDÁS központúságnak, így éled tudatosan az életedet.

Azonban, az állandó félelemben levőségből a lefelé vezető út az apátia, a kilátástalanság, a zaklatott lelkivilágunk miatt bekövetkező balesetek, súlyos betegségek szintje!!!

Az idegpályák rendellenességei, Alzheimer, Parkinson kór, a Sclerosis multiplex, a bénulások, továbbá a szív-keringés, az emésztés területeinek megbetegedései elsősorban a félelemre-aggódásra vezethetők vissza.

Ehhez sajnos a televízió, a rádió és az újságok bajoktól hemzsegő hírei csak még rátesznek egy lapáttal. Azt hitetik el velünk, hogy a világ, az emberek, a társadalom, mind-mind rossz! Féljünk, s legyünk csak gyanakvók mindenkivel, a családunktól kezdve a munkahelyen át, a boltos kisasszonyig. „Vajon tényleg friss az a felvágott vagy csak mondta?” Ezek után, amikor megkérdi tőled valaki, hogy vagy? A válasz: Ó, ne is kérdezd! S már sorolod is a bajokat. Az alakult ki, hogy elvárás lett a beszélgetésekben a bajokról, a félelmekről való beszélgetés, igenis alátámasztjuk, hogy jogos az aggodalmunk! Nem szabad kilógni a sorból, panaszkodni kell!  Úgy tűnik, azáltal tudsz valaki lenni, minél nagyobb a bajod!!??

A minap hallottam a buszon egy beszélgetést. Két ember szemben ült a busz két oldalán, s fennhangon beszélték, hogy a közös ismerősökkel mi történt. Kizárólag rossz dolgokat emlegettek, s eközben erősen véleményeztek, ítélkeztek, „pálcát törtek” a kipletykált embereken, vagy azok családján. Hosszú percekig mondták, mondták, a magukét, majd egyikük felsóhajtott: de jó, hogy az én gyerekeim nem ilyenek! Mire a másik, igen az enyémek, is figyelmesek, még az unokám is! Majd az egyperces, „de jó nekünk” után, már vissza is kanyarodott a beszélgetés a negatív dolgokra!

Azért, ez elég tipikus beszélgetés volt! Több ezer hangzik el belőle naponta.

Miért nem hír, a jó hír? Amikor valami sikerül, amikor valaki valami jót ért el, amikor a gyermekünknek sikerült a dolgozata, jó hangulatú volt otthon a közös nagycsaládi ebéd, amikor … Még jó, hogy négyévente van olimpia és létezik foci vébé, s a forma 1-es pilóták is elrajtolnak kéthetente. Az ő sikereiknek örülünk! De mi van a saját jól sikerült dolgos, eredményes napunkkal, a kellemes kirándulásról vagy a szaunázásról szóló élménybeszámolókkal? Miért ciki azt mondani: köszönöm, jól vagyok! Mert nem vagy jól? Nem lehet, hogy a hangulatodért, az életedért te is felelős vagy, nemcsak a rendeletek és az épp soron lévő politikusok?

BAJ! BAJ! A folyamatos félelem, aggodalom, fenntartásokat hoz az életünkbe, kétségeket ébreszt bennünk, túlzott és felesleges óvatosságra késztet minket. De akár a kétségbeesés is ránk törhet: velem mindig csak rossz dolgok történnek, én milyen szerencsétlen vagyok, akinek semmi sem sikerül! Így előbb-utóbb mindig a dolgok rossz oldalát fogod látni, a jót meg nem hiszed el, s ha mégis bekövetkezik a „véletlennek” tulajdonítod.

De a legnagyobb baj, hogy az örökös félelem és aggodalom meggátol abban, hogy a felmerült gondodat meg akard oldani! Ezek után csak sodródsz, s még szerencsétlenebb, még betegebb leszel!

Nos, ez nem valami jó hír! Én mindig is úgy gondoltam, hogy bármi is történt velünk a múltban, bármi is történik velünk most, sosem késő változtatni, tudatosan élni.

1.) megoldásként

ezért használd az „A4-es fehér papír” technikát. Tehát fogj a kezedbe egy normál fénymásolópapírt. Majd hajtsd ketté, így a lapot két térfélre osztottad.

Most a lap bal oldalára kezd el írni, azon események, helyzetek rövid, néhány szavas leírását, amik nyomasztanak, félelmet, aggodalmat okoznak neked. Fontos, hogy úgy írd le őket, ahogyan eszedbe jutnak. Nincs semmilyen sorrend, nem kötöd időrendbe, személyek szerint sem csoportosítasz! Ha kevés a papír, fogj egy újat, s folytasd azon tovább. Addig írj, amíg úgy érzed, mindet kiírtál magadból.

Majd a lap jobb oldala következik. Egyesével menj végig minden egyes helyzet elemzésén. Legelőször azt vizsgáld meg, hogy valós-e a kialakult félelmed, vagy alaptalan, tehát nincs okod aggódni, félni abban a helyzetben. (A nagymamánál van a csemeténk példa szerint!!!). Nézd meg, azt is, hogy nem egy veled történt régi esemény tartja fenn a félelmet, aggodalmat benned? (Ha ez a rész egyedül nem megy, mindenképpen kérj segítséget tőlünk! Lehetséges, hogy kezelésekre van szükséged, vagy arra, hogy a reinkarnációs technikánk segítségével oldjuk meg a problémaláncot.)

Majd nézd meg, az adott eseményben a másik embert is. Fontos! Nézd meg, az ő szemszögéből, az eseményeket, úgymond „lépj bele az ő cipőjébe”! Igyekezz megérteni, mit váltott ki az aggodalmad, túlzott féltésed belőle!

A következő feladat: a listádon szereplő összes eseménnyel, helyzettel kapcsolatban ugyanez a feladatod! Fontos! Ne add fel már előre, hogy ez kilátástalan, hiszen rengeteg dolgot írtál fel! Minden egyes nyomasztó esemény rendezése után, rengeteg energiád szabadul fel. Így könnyebb lesz, a listádon végig menni.

A harmadik lépés, levonni a tanulságot, hogy legközelebb ne kerülj ilyen helyzetbe, amikor aggodalmaddal, magadnak és a másik félnek is rossz érzéseket, kellemetlen perceket okozol.

2.) megoldás:

Ha már van a kezedben tudás, természetes gyógymód, amit valaha megtanultál, ne habozz használni! 

3.) megoldás:

Ha még előtte vagy annak az útnak, hogy jobb testi-lelki állapotba kerülj, s másképp, tudatosan a jót teremtve, félelmek és aggodalmak nélkül éld az életedet, akkor sok szeretettel várunk a Najapi® alap és speciális képzésein. Ezek segítenek egészséged megőrzésében, vagy épp visszaszerzésében, s életkörülményeid jobbá tételén egyaránt!

Néhányat a figyelmedbe ajánlok:

1-2-estől kezdődő gyógyító szintek, a Masszázsok, az Önismereti képzés, a Meditációs kurzus, a Boldogulás tanfolyam, s januártól: a Hogyan és mivel tedd az életedet egyszerűvé képzés!


Ha úgy érzed inkább valami nagyon egyszerű megoldásra  :-) vágysz, íme:





Szeretettel várunk:

Judit és a Tanító társak:

Horváth Robi, Rónai Zita, Legény Tünde, Szántó Kati, Babos István, Radáni Kati

Kezelő társaim: Szász Boti, Hollósi András

Ha kérdésed van, fordulj bizalommal az ügyfélszolgálatunkhoz (06-30/353-0937): Hollósi Vikihez 

Aktuális programjaink Érdeklődőknek

Aktuális programjaink Najapisoknak