Hogyan tudod megteremteni az életedben a mindennapok nyugalmát?

 

Hogyan tudod megteremteni az életedben a mindennapok nyugalmát?

Nyugalmas, békés hétköznapok...
Mindannyian erre vágyunk!
Ismerkedj meg most, a hozzá vezető úttal!


Egyszerre mindenen, szinte lehetetlen változtatni!

Nem is ez a feladat!

Ezért azt javaslom Neked, hogy kezdd az első pontnál, a többit bízd a "véletlenre", amennyire sikerül magától, pont úgy lesz jó! Amikor már jól megy az első, csak akkor lépj a következőre! Így menni fog az összes pont!

I. A legfontosabb az egyenletes tempó megteremtése a munkában és a hétköznapi feldatokban is.


Gondolj arra, hogy van egy belső jelzőrendszered, ami figyelmeztet, ha kapkodsz, vagy túlzott munkamennyiség elvégzésére hajtod magad! Minél többet gyakorolod annál hamarabb fog "működni".

Az egyforma tempó, nem lassúságot jelent, nemtörődömséget, nem is folyamatos rohanást, kapkodást, hanem olyan tempót, amit a teljes munkaidőben nap, mint nap végre tudsz hajtani. Nemcsak egyszer-egyszer!

Hidd el, nem leszel elmaradva és nem végzel el kevesebb munkát, mert minden, hamarabb és egyszerűbben valósul meg.

Minden ezen áll vagy bukik, mert a túlhajszolt tempót nem fogod sokáig bírni, az egészséged és a családi kapcsolataid látják a kárát. Ráadásul nem is kell!

Ne hajcsárkodj magaddal!

VAGYMinden nap pihenj, (tarts szünetet) ½ - 1 órát az egész nap tartó munkák során, valamikor kora délután. VAGY! Ne dolgozz  lehetőleg 17 óra után.


IIBármit is csinálsz, abban merülj el, abban legyél 100%-osan

  • Például, ha dolgozol, akkor arra figyelj, hogy ne a gyermeked járjon az eszedben.
  • Igaz ez fordítva is, ha a gyermekeddel játszol, ne az elmaradt munkáid megoldásán, járjon az eszed.
Ezzel tudod a legjobban, a legnagyobb elégedettséggel mégis a legtöbb eredménnyel élni az életedet! 


III. Az egészségedre, a testi állapotodra sokkal nagyobb hangsúly, odafigyelés kell!

A megelőzésen legyen a hangsúly: energetikai kezelések, elegendő alvás, folyadékbevitel, többszöri, de kis adag ételek fogyasztása, s ha már a „bevételről” beszélünk, kell a „kiadásról is”: fontos még a széklet-vizelet napi rendszeressége. A lelki egészségről több pontban olvashatsz.



IV. Esténként gondold végig a napodat, mennyi jó dolog történt veled, milyen sok jó eredményt értél el

Az ici-pici apróságokat is, a jelentéktelennek tűnőktől a hatalmas változásokig mindent.


EREDMÉNY: ha ezt rendszeresen gyakorlod, akkor a tudatod bármilyen helyzetben beindítja, a hogyan oldjam meg ezt a helyzetet? – programot. Bajban sem enged kétségbeesésbe süllyedni! Jó megoldásokat „juttat az eszedbe”!

Majd tedd fel a következő kérdést is: Mivel kapcsolatban maradt még máról feladat?

  • Ha valamivel elmaradtál, ne rágódj rajta, adj neki új időpontot.
  • Ha bármi rosszul sült el, szűrd le a tanulságot és keress új megoldást.
  • Adj dátumot annak is, amit csak későbben tudsz megoldani.
  • De ne legyen minden elintézetlenül, a lelkedet nyomva.

Ezért a kerülendő gondolatok: ez nem lett jó, ezt nem csináltam meg… mennyi dolgom van még, mennyien tettek keresztbe, hányan akadályoztak.

A legutolsó napi feladat: megtervezni a következő napot, végig gondolni a rád váró teendőket, feladatokat.

Merj hinni abban, hogy elboldogulsz a feladataiddal! Szükséges legyőznöd a nem bírom, nem leszek rá képes gondolatokat, mert sokkal többet bírsz, sokkal többre vagy képes, mint azt el tudod hinni, vagy mint gondolnád!


V. Érezd, tudatosítsd, hogy fontos vagy, fontos és értékes, amit csinálszaz otthoni, házkörüli teendőkben, a családdal kapcsolatban és a munkában is! Tisztában kell lenni a saját értékeiddel, értékességeddel, a családod és a munkahelyed szempontjából is.

A másoktól kapott dicséreteket akkor is vedd számba, írd le, ha még nem hiszed el teljesen (vagy egyáltalán nem!). De ha foglalkozol vele, előbb-utóbb magad is rájössz, hogy sok igazságot tartalmaz.

Nem fog mindenki szeretni, eddig sem volt így! Senkit sem szeret mindenki, még a Dalai Lámát sem! Azokra fordíts figyelmet, akik minden külső kényszer és érdek nélkül vannak veled.

Megerősítő mondatok, melyek sokat segítenek majd neked, mondogasd naponta többször:

  • Ügyes és okos vagyok!
  • Képes vagyok ellátni a feladataimat!
  • Képes vagyok megtanulni új dolgokat!
  • Szép vagyok, jó vagyok!
  • Jól érzem magam a bőrömben!
  • Hiszek önmagamban, képes vagyok bármire.


VI. Kapd magad rajta, ha bármilyen apró feszültség indul el benned.

Tedd fel rögtön a kérdést magadnak: Tulajdonképpen miért is vagyok feszült? Van igazi okom a feszültségre? Mi az igazi oka ennek? Hogyan tudom ezt azonnal megszüntetni?  (Ha meditációs 1-2-t végeztél nálam, úgy végtelenül egyszerű és gyors lesz a megoldás).

Igyekezz minél hamarabb megoldani a kisebb-nagyobb gondjaidat.

Ha szükséges, gyere el,  kérj segítséget tőlünk, a kezelőből. Biztos vagyok benne, hogy tudunk neked segíteni!

  • Igyekezz elfogadni egy-egy olyan helyzetet, amin nem lehet változtatni.
  • Mindig mond meg, mit gondolsz! A „hogyan” mondd el, a legfontosabb! Nyugodtan, értelmesen mond el, amit szeretnél, még akkor is, ha a másik fél ideges vagy kiabál! Ezzel veszed el az élét, a másik fél idegességének.


Megoldási segédlet: „A4-es fehér papír” technika.

Fogj a kezedbe egy normál másolópapírt, hajtsd ketté.


1.)    A lap bal oldalára írod, azon események, helyzetek rövid, néhány szavas leírását, amelyek gyakran eszedbe jutnak, nyomasztanak, amelyek álmatlan éjszakákat okoznak neked. Fontos, hogy úgy írd le őket, ahogyan eszedbe jutnak. Nincs semmilyen sorrend! Addig írj, amíg úgy érzed, mindent kiírtál magadból.

Például:

  • azt el kell intézni,
  • nem tudom, hogyan oldom meg,
  • nem tudom, mit tegyek ebben a helyzetben,
  • lelkemre vettem, mellre szívtam, rosszul esett,
  • hát ezt nem vártam volna tőle,
  • cserbenhagyott, elárult engem….

2.)    Majd minden felsorol tétel mellé, a lap jobb oldalára írod a válaszokat. Legelőször azt vizsgáld meg, hogy valóban megoldás kell arra a dologra, amit leírtál, s azt valóban NEKED kell megoldanod?

3.)    Aztán nézd meg, fennáll-e még a megoldandó helyzet? Ez azért fontos, mert sokszor „életben tartunk” megoldásra várónak tűnő feladatokat, akkor is, ha az már régen megszűnt!

4.)    Ezután, minden feladat mellé írd oda, hogy mikor szükséges a megoldása, mikor tudsz vele foglalkozni. Lehet, hogy néhány nap, lehet, hogy több hét múlva foglalkozol vele.

5.)    A következő lépés, levonni a tanulságot: mindig a megoldást keresd! Ne latolgass lehetőségeket, ne told magad bizonytalanságba!

6.)    A következő feladat: az összes „tétellel” kapcsolatban ugyanezt tedd meg! Ne add fel azzal, hogy kilátástalan! Minden egyes dolog rendezése után, rengeteg energiád szabadul fel. Így könnyebb lesz, a listádon végig menni.


VII. Kikapcsolódás: Remek pld. a koncert, a mozi. De a legtöbb jót, a mindennapokban az elszórt apróságok jelentik. Érdekes könyv olvasása, keresztrejtvényfejtés, olyan zene hallgatása, amit szeretsz, ha lehet munka közben is, de a reggeli készülődésben, és a du-este is alkalmas rá. Hobbid gyakorlása, sportolás, úszás.

Nézz kevesebb híradót! A 0%-oz közelítve. NE a bajban akarj jól tájékozott lenni, (ne a világ bajait tartsd észben, tartsd szem előtt, ne azokat gyűjtsd csokorba)!


Hanem teremtsd a jót, készíts apró meglepetéseket, pl. gyermekednek reggelire olyan kenyeret melynek szeme, orra és mosolygós szája is van.

Okozz apró jó érzéseket, melyek mosolyt csalnak a családod és a magad arcára is.



VIII. További jótanácsaim:

  • sétálj naponta kb. 1 órát,
  • tölts együtt szeretteiddel nyugalmasan időt, beszélgess velük gyakran „csipp-csupp” dolgokról!
Olvasgass esténként pozitív történeteket
Hallgassd a meditációs CD sorozatomat

Lazítsd el magad reggel-este, a relaxiós CD-vel


  • Engedd el magad, nevess sokat!
  • Mutasd ki szeretetedet szóban és tettekben is!
  • Öleld, simogasd, puszild a családodat!
  • Csókolózz, szerelmeskedj sokat és jókat a pároddal!


Ha így teszel, néhány röpke hét alatt meg tudod teremteni az életedben a mindennapok nyugalmát.

Ezt garantálom Neked!

Tudod! Ha segítség kell ránk mindig számíthatsz! >>>


Szeretettel: Horváth-Lukács Judit



vissza